"Kto czyta książki, żyje podwójnie" ~ Umberto Eco

niedziela, 11 maja 2014

Rick Yancey - "Piąta fala"



"Ważne jest nie to, ile mamy czasu, ale to, co z nim zrobimy."

Czy ludzkość jest w stanie stawić czoła inwazji obcej cywilizacji tysiąckrotnie bardziej zaawansowanej niż nasza?

Nie.

Wystarczyły cztery fale kosmicznej inwazji, by z siedmiu miliardów ludzi ocalała zaledwie garstka. Rozrzuceni w różnych miejscach okupowanej planety walczą o przetrwanie. Od wymarłych miasteczek, przez płonące metropolie, po obozy uchodźców i tajne bazy wojskowe - każdy z bohaterów powieści Yanceya próbuje przetrwać i zrozumieć, co się stało i kim są kosmici, który postanowili wymordować całą ludzkość.


Wydarzenia w powieści są przedstawione głównie z perspektywy Cassie, dziewczyny, która początkowo ukrywa się samotnie w lesie, ale postanawia odszukać swojego braciszka, oraz Zombiego (właśnie tak, nic mi się nie pomyliło ;p) - kadeta szkolonego do walki przeciw najeźdźcom.

Bohaterowie są dobrze wykreowani, mają swoją historię i widać, jak zmieniają się na przestrzeni czasu. Cassie irytowała mnie jedynie sporadycznie.

Akcja jest wartka, dynamiczna. Absolutnie nie nudzi, wręcz przeciwnie - bardzo wciąga. Rzeczywistość przedstawiona w utworze jest bardzo sugestywnie zarysowana.

Kiedy czytałam tę książkę, nasunęły mi się skojarzenia do kilku innych książek:

- "Intruz" - podobna koncepcja co do obcych i jeden bohater, nie zdradzę który ;p

- "Angelfall" - ta mroczna energia, przerażający realizm świata przedstawionego...

- "Gra Endera" (nie czytałam, ale oglądałam film, książka w planach ;p) - wątek Zombiego i Endera, BARDZO podobne

- "GONE" - ale tylko trochę ;p Chodzi głównie o przerażającą rzeczywistość, w jakiej nagle znaleźli się bohaterowie oraz ich wiek.

Podsumowując: nie mogłam się od książki oderwać, strasznie mnie wciągnęła. Na pewno sięgnę po kontynuację ;)

2 komentarze:

  1. Hmm... To brzmi naprawdę interesująco, myślę że zapoznam się z tym autorem i jego książką, którą polecasz.
    Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, książka zdecydowanie godna uwagi ;) Mojej mamie również przypadła do gustu ;D Jeżeli się skusisz, to koniecznie daj znać, jak Ci się podobała ;)

      Usuń