"Kto czyta książki, żyje podwójnie" ~ Umberto Eco

piątek, 21 lutego 2014

C. J. Daugherty - "Wybrani"


"Nie wszystko jest tym, na co wygląda, a ludzie nie zawsze są tymi, za których się podają".

Życie Allie się wali. (Takie tam wieczorne rymowanie, a co :D). Kiedy zaginął jej ukochany starszy brat, "wpadła w złe towarzystwo". Po kolejnym aresztowaniu dziewczyny, jej rodzie podejmują trudną decyzję o wysłaniu jej do elitarnej szkoły z internatem. Są nieugięci w swoim postanowieniu, więc już kilka dni później Allie rozpoczyna naukę w nowym miejscu, do którego zdaje się w ogóle nie pasować. Panują tu surowe zasady, a uczniowie to w większości dzieci bogatych, wpływowych ludzi. Mimo to dziewczyna odnajduje się jakoś w ponurych gmachach szkoły. Kiedy jedna z uczennic zostaje zamordowana, okazuje się jednak, że Akademia Cimmeria skrywa mroczny sekret. Oraz że coś, lub ktoś, zagraża życiu Allie. 
Patrząc na opis pomyślałam: "Oho... Pewnie będzie tak: standardowy trójkącik + wampiry". No cóż, spotkało mnie miłe "rozczarowanie" ;) Zero wampirów. Trójkącik co prawda jest, ale nie sztampowy. Zaskoczyło mnie to, że wątek miłosny jest po prostu wpleciony, a nie wyeksponowany na pierwszym miejscu. Szokiem był dla mnie brak jakichkolwiek elementów paranormalnych. Sama nie wiem dlaczego, w końcu opis nie wspomina o czymś takim, ale... Ta ponura okładka, tajemnica wisząca w powietrzu ;) Pierwsze skojarzenie: wampiry. A jednak nie ;D
Teraz zastanawiam się, jak dorwać kontynuację, bo książka świetna. Ta atmosfera tajemnicy, napięcie, towarzyszące czytaniu... Świetni bohaterowie. Allie od razu mi się spodobała ;p 
Podsumowując: ta książka była dla mnie jednym wielkim zaskoczeniem. Zdecydowanie pozytywnym ;)

2 komentarze:

  1. Przyznam, że może wydawać się ciekawa, ale ostatnio mam dość takich książek. Może kiedyś?

    OdpowiedzUsuń
  2. Na prawdę polecam, jeżeli akurat będziesz miała ochotę na coś tego typu ;)

    OdpowiedzUsuń